Aquests grups estalvien refugiats per Nadal

$config[ads_kvadrat] not found

La crisi dels refugiats - Polònia

Taula de continguts:

Anonim

Com va dir a Jacqueline Ronson per la seva germana, Kimberly Ronson.

Fa cinc dies vaig arribar a l'illa de Lesvos a Grècia. Havia escoltat, com ja tenim la majoria de nosaltres, centenars de milers de refugiats que arriben en vaixell des de Síria a través de Turquia. Durant els últims mesos, s’ha produït un esforç increïble de voluntaris a la costa de Lesbo per salvar vides i intentar que el viatge sigui més còmode per als immigrants, que han passat per tant, i que encara tenen moltes coses per fer. Vaig pensar que el nombre de voluntaris podria disminuir una mica durant el Nadal i esperava que pogués ser útil.

La salutació regular dels vaixells ja ha començat a sentir-se rutinària. La salutació rutinària dels vaixells sona tan boja. El primer vaixell era boig. Tots els vaixells estan bojos. Només segueixen venint per seguir endavant.

He après el meu treball i he aconseguit millorar-ho. Segueixo als nens més petits quan surten dels vaixells i els envolten en mantes d'emergència. Són els més propensos a la hipotèrmia. Normalment es submergeixen, el pas és llarg i les nits són fredes. Porto les dones i els nens a una botiga on es poden combinar roba humida per a les càlides seques. Els ofereixo un te càlid i dolç. Estic millorant a l'hora de triar el parell de sabates adequat per adaptar-me al noi que tinc.

Gairebé la meitat de les persones que he vist als vaixells han estat nens i nadons. És increïble la rapidesa amb què reboten. Els donem petites motxilles amb coses que els ajudaran en el seu viatge. Quan estiguin calents, es riuen i juguen de nou. Aquesta part del treball és molt agradable.

No vull que això soni com si de mi, però vull que la gent senti sobre el que passa aquí i espero que ajudi els altres. Vaig a explicar-vos una història sobre un dels dies que he passat aquí, això va ser més que rutí. Té un final feliç.

Però primer vull explicar-vos algunes de les organitzacions que he trobat des que he estat aquí, que he assistit personalment a fer un treball increïble. Una donació financera farà un llarg camí per garantir que aquests grups puguin seguir ajudant. Els vostres diners estaran ben gastats.

Proactiva Open Arms

Mentrestant, #Lesvos #refugees arrisquen les seves vides. Està passant ara #safepassage #refugeeswelcome pic.twitter.com/aUYGliM2X0

- PROACTIVA OPEN ARMS (@PROACTIVA_SERV) 22 de desembre de 2015

Aquest grup de socorristes espanyols va sortir al mar Egeu a la seva pròpia despesa per fer el que eren entrenats per fer: salvar vides. Estan totalment al capdavant de les coses i tenen ulls làser sobre l'aigua en tot moment. Estan literalment salvant vides cada dia, traient a la gent de l'aigua i ajudant a portar vaixells per a un aterratge segur. Són completament sorprenents.

Alleugeriment dels refugiats de far Lesvos

Publicació per festeig de fars.

Aquest és el grup amb el qual estic treballant. És un camp totalment dirigit per voluntaris que ha sorgit en els últims mesos, i funciona de manera increïble. Les persones de tot el món han arribat a aportar el que poden. És increïble: hi ha generadors, llums, tendes de campanya i un bon centre mèdic. Quan arribem a escalfar gent, la gent sembla feliç i tranquil, i els nens tornen a jugar. El camp està salvant vides per a alguns i fent que el viatge sigui més còmode per als altres.

Noies brutes de l'illa de Lesbos

Publicar per dirtygirlslesvos.

Són la millor manera d'obtenir coses càlides, que poden ser un salvavides real. Em vaig despertar tremolant a la meva habitació llogada l'altre matí, que diu molt sobre el fred que poden arribar les persones que arriben després de diverses hores de remull en un vaixell. Aquest grup recull robes xopades i rebutjades dels refugiats que arriben i que, en cas contrari, anirien al abocador i el renten per tal que puguin ser reutilitzats per altres. Són senyoretes increïbles. D'alguna manera, apareixen de manera màgica en el moment exacte quan ens quedem sense roba de roba al campament.

ACNUR

Nova tragèdia de #Farmakonissi. Demanem operacions de cerca i rescat reforçades i avingudes legals addicionals 2 Europa pic.twitter.com/zRvIDwFZfI

- ACNUR Grècia (@UNHCRGreece) el 23 de desembre de 2015

Recentment, l'ONU va començar a córrer autobusos perquè els refugiats ja no hagin de caminar 50 quilòmetres, de vegades sense sabates, de vegades tot mullat, sovint amb nadons i nens, fins al lloc on es processen els refugiats. És una mica més formal i professional i no té el mateix cor que els grups de voluntaris, amb els seus improvisats arbres de Nadal, però el seu treball és molt important. Sento que també necessiten ajuda voluntària, però de moment no em preocuparé si la meva ajuda es necessita més en un altre lloc i confio que faci la meva feina i faci la diferència on puc.

D'ACORD. Aquí teniu la història del meu dia ahir. Era més boig del normal, però no era excepcional en el gran esquema del que està passant aquí.

Em vaig despertar després de vuit hores de son: la primera nit completa de son des que vaig estar aquí, ja que he estat treballant molts torns nocturns. Vaig pensar que dormiria 12 hores després de tantes nits d'insomni, però em vaig despertar molt bé. No estava en torn, però sense fer res més em vaig dirigir a la platja per veure si podria ser útil. Vaig ajudar amb la salutació rutinària d’embarcacions, lliurant mantes d’emergència, te calent i roba seca.

Jo havia esmentat a un coordinador de voluntaris que m'interessava el servei de neteja del medi ambient. Un pescador local em va portar a mi ia tres altres voluntaris a una platja remota perquè poguéssim recollir objectes que quedaven enrere. Va ser un dia tan bell, i em vaig sentir per primera vegada des que vaig estar aquí com a la Mediterrània. Jo portava un vestit de neoprè que em feia semblar ximple i em vaig ficar a l'aigua per nedar amb un vaixell abandonat a la costa.

Es van omplir dos d’ells, que havien portat, potser, 100 immigrants a l’altre costat del mar, a l’abast de les armilles salvavides que es van desprendre de la platja i les van retallar mentre anàvem. El treball era ràpid perquè hi havia tants d’ells. Podríem haver tornat a aquesta platja 20 vegades i omplir-ne dos o fins i tot quatre en cada viatge, i encara no hauríem recopilat totes les armilles salvavides de la platja.

Publicació per festeig de fars.

En un moment rar, només vaig fer una passejada pels camps d'oliveres propers al campament. Va ser tan bonic. Vaig notar algunes mantes d’emergència descartades i óssos de peluix a les rases properes a la carretera, cosa que em va fer pensar que les famílies havien acampat allà. Espero que hagués estat a l'estiu, quan el clima era més càlid.

Mentre em vaig dirigir a una cafeteria per sopar, vaig veure un vaixell que arribava. Semblava una mica fora de la normalitat i arribava des d’una direcció lleugerament diferent. Els socorristes amb Proactiva Open Arms estaven apuntalant-lo. Vaig ficar-me per veure si necessitaven un parell de mans.

Quan van arribar a la platja, estava clar que alguna cosa ha anat malament. La gent cridava i empenyia a baixar del vaixell. Els salvavides es van recollir durant l’escena caòtica. Simplement continuaven dient "un a la vegada, un a la vegada", mantenint la gent tranquil·la i ajudant a la gent a sortir del vaixell.

Els nens van passar als braços de voluntaris. Vaig fer l'únic que sé fer: vaig agafar mantes d'emergència i vaig seguir els nens per embolicar-los.

Un jove va passar del vaixell i de seguida va arribar un metge. Va tallar la roba i va començar a comprovar els signes vitals. Crec que el vaig sentir dir: "Crec que vaig trobar un pols".

Em vaig asseure al costat d’ells amb una manta d’emergència, amb l’esperança de ser útil. Llavors una dona va sortir del vaixell, cridant i plorant. Era clarament la mare del nen. Estava allà fent-li un salt humit i completament espantat, així que vaig anar a ella i la vaig agafar.

Tots vam estar allà a la platja des de fa algun temps: el metge amb el bebè a terra i jo amb la mare. El temps és un concepte estrany aquí: no puc dir amb certesa quant de temps. Amb el temps, l’altre fill de la mare, una filla d’uns vuit anys, es trobava i també la consolava.

El noi va ser portat per llitera a l'estació mèdica. Tots els altres refugiats que havien estat al vaixell van ser traslladats a un campament proper. Només aquesta família es va quedar enrere.

Jo estava amb altres dos voluntaris, incloent una noia brasilera de 16 anys que va ajudar a abraçar i confortar la mare. Junts vam portar la mare i la filla a una tenda de campanya per passar a ser roba càlida i seca. Acabem de repetir "Bons metges, una bona atenció" a la mare, que es va calmar una mica, però, evidentment, encara estava molt angoixada.

Els peus de la mare eren molt grans, o potser estaven molt inflats, i no vam poder trobar un parell de sabates prou amples com per cabre sobre els gruixuts mitjons secs que ens havíem posat. Vaig anar a la carpa dels homes i vaig agafar el parell més gran que vaig poder trobar. Tot i així, vaig haver de tirar els cordons desfets per aconseguir-los al voltant dels seus peus i no serien fàcils de tornar a entrar.

Igual que ho vaig fer, algú va venir del centre mèdic, suggerint que potser la mare i la filla anessin a veure el jove. Vaig assenyalar que seguiria i que podríem acabar amb les sabates.

A dins, el noi encara no responia. La mare es va tornar una mica desesperada. Crec que un dels metges hauria estat bé per tenir la seva estada, però una altra va suggerir que esperava fora.

No anava més enllà del porxo de fora de l'edifici on tenia el seu fill, tot i que ella estava tremolant. No portaria mantes ni te ni se senti, de manera que només es va quedar allà, plorant. No sabia quina altra cosa fer, em vaig agenollar i vaig ficar molt lentament els cordons desfets a través dels traus de les botes. Els altres voluntaris li donaven espai, però semblava agraïda i no em va apartar, de manera que, quan vaig acabar, em vaig quedar per abraçar-la mentre ella plorava.

No sé com estàvem allà fora, però va ser massa temps perquè ella fos tremolada al fred. En un moment va venir un metge i li va preguntar si el nen havia estat a l'aigua i va dir que ho tenia. Finalment algú va venir i va dir: "Pots entrar, mamà".

Amb la veu, el bebè va respondre per primera vegada. I tan sols es podia veure aquest gran somriure sobre el seu rostre. Va tenir el somriure més sorprenent. La vaig deixar allà amb el seu fill i es va quedar allà durant una hora.

Vaig tirar endavant al voltant del campament, no disposat a sortir fins que pogués veure el resultat d'aquesta família. En aquest moment, els vuit anys i els adolescents brasilers havien esdevingut els millors amics. Van córrer al voltant del campament i van jugar amb Carolina, el xai del campament, que està portant alegria a tants nens petits.

Poc després vaig sortir de la botiga de dones i vaig veure la mare i el fill asseguts al voltant del foc. Estaven allà amb els seus amics: nois afganesos adolescents que coneixien la família. Ni tan sols estava segur que em reconeixeria després de tot el que havia passat, però sí. Em va donar les gràcies més increïbles. Va donar grans abraçades i petons grans, i amb ajuda de la traducció dels nois afganesos va dir: "Gràcies". Va ser el regal més sorprenent.

I el nen ja havia rebutjat. Va estar molt content de rebre la seva motxilla i va somriure una orella a l'oïda mentre treia el contingut per inspeccionar-los. Vaig quedar tan impressionat per la seva resistència. Va ser increïble veure.

Li vaig preguntar a la família una foto abans de enviar-los a l’autobús de l’ONU. És borrosa i no mostra la bellesa de les somriures de la mare i del seu fill, però estic content de tenir-la.

Després, alguns voluntaris i jo vam anar a buscar menjar i processar els esdeveniments del dia. Abans d’acabar de menjar, vam dir una trucada que arribava un vaixell i podíem oferir-li unes mans addicionals?

Va ser una falsa alarma. Vaig tornar a la meva habitació. Tan aviat com vaig arribar, la trucada va tornar a aparèixer. Un altre vaixell estava aterrant. Vaig anar a ajudar.

Va anar sense problemes. És a dir, que tot és aclaparador quan un vaixell entra al campament, però la gent tracta els problemes directament davant d'ells fins que els refugiats estiguin vestits, secs i alimentats.

I llavors el campament es torna bellíssim gairebé per la màgia i el cor de totes les persones que vénen a ajudar.